BDAR
gdpr

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ir kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais.


Žmogaus saugos mokytojų tęstinio civilinio saugos mokymo programa

Data

2022 05 24

Įvertinimas
1
fotoX.jpg

Daugelį dalykų, kuriuos žmonės žino ir moka, iš tikrųjų išmoksta dar vaikystėje: skaityti, rašyti, skaičiuoti, plaukti, važiuoti dviračiu, rūpintis kitais... Dalykų, kuriuos išmokstame būdami maži nepamirštame visą gyvenimą. Jie tampa pagrindu tolesniam pažinimui.

 

Didelė laimė nepažinti nelaimės. Tačiau vargu ar galime tikėtis nugyventi gyvenimą ramiai ir saugiai. Degina gaisrai ir sausros, plaka liūtys, trinksi žaibai, skandina potvyniai, griūva pastatai, išsilieja cheminės medžiagos, teršiamas oras ir aplinka... O dar paslaptinga radiacija, visuotinė terorizmo grėsmė.

 

Daug nelaimių baigiasi tragiškai. Vadinasi, kažko labai svarbaus, žmogus nežino. Reikia mokytis, kaip pažinti pavojus ir mokėti jų išvengti. O patekus į ekstremaliosios situacijos gniaužtus – veikti. Žmonija per savo gyvavimo laikotarpį sukaupė pakankamai patyrimo, todėl saugaus gyvenimo abėcėlės galima išmokti. Žmogus, kuriam patikėta išmokyti – tai civilinės saugos mokytojas. Nuo jo kompetencijos priklauso moksleivių požiūris į saugą.

 

Žmogaus saugos mokytojų civilinės saugos mokymo programos tikslas – tobulinti bendrojo lavinimo mokyklų žmogaus saugos mokytojų gebėjimus civilinės saugos srityje. Programa skirta mokytojams ir dėstytojams, dėstantiems civilinės saugos pagrindus bendrojo lavinimo mokyklose, kurie jau dalyvavo įvadiniuose žmogaus saugos mokytojų kursuose. Mokymų metu didelis dėmesys skiriamas ne tik mokiniams pateikiamos informacijos turiniui, bet ir mokymo proceso organizavimui: kaip tai padaryti įdomiai, įtraukiant moksleivius į diskusijas, ieškant situacijų sprendimo būdų.

 

Ugniagesių gelbėtojų mokyklos organizuojamuose kursuose aktyviai dalyvauja ir kitų institucijų ir įstaigų atstovai iš Lietuvos policijos mokyklos, Asociacijos „Karo palikimo grėsmės prevencija“, Lietuvos transporto saugos administracijos, Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamento prie krašto apsaugos ministerijos. Klausytojai ypač vertina, kad yra galimybė bendrauti su specialistais, užduoti rūpimus klausimus, susijusius su pirmosios pagalbos teikimu, eismo saugumu, sauga esant šalia geležinkelio, pasiruošimu ekstremaliosioms situacijoms.

 

Programoje dalyvauja įvairių miestų ir miestelių mokytojai, turintys įvairios patirties ir praktikos. Savo atsiliepimuose apie mokymus dalyviai dažnai privalumu nurodo tai, kad dirbant grupėse galima diskutuoti su kolegomis, išgirsti patarimų, pasidalinti patirtimi.

 

Mokymo trukmė – 35 akademinės valandos. Mokymai vyksta realiu laiku „Zoom“ platformoje arba kontaktinio mokymo būdu. Mokymų metu daug laiko skiriama aktyvaus mokymo(si) metodų žmogaus saugos ugdymo procese pristatymui, dalyviai supažindinami su gaisrų priežastimis, gaisrų pavojais ir poveikiais, veiksmais kilus gaisrui. Nagrinėjamas eismo dalyvių saugaus elgesio mokymas(is) ir saugus elgesys, veiksniai, turintys ar galintys turėti įtakos eismo saugumui. Svarbi mokymų dalis – pasirengimas ekstremaliosioms situacijoms mokykloje ir šeimoje, pasiruošimas evakavimui, būtiniausi reikmenys. Akcentuojamas vaikų saugumas prie vandens telkinių, socialinių ekstremalių situacijų metu.

 

Įvykus ekstremaliai situacijai ar patekus į nelaimę, svarbu mokėti suteikti pirmąją pagalbą esant stipriam kraujavimui, šokui, apsinuodijimo požymiams, žinoti gaivinimo pagrindus. Šių dienų aktualijos dar kartą primena, kad svarbu ne tik suteikti pagalbą žmonėms patekusiems į nelaimę, o ypač vaikams, ne tik  užtikrinti jų saugumą, bet ir atsižvelgti į jų išgyvenimus, paruošti juos grįžimui į įprastas gyvenimo sąlygas. Kurso dalyviams pristatomas psichologinės pagalbos teikimo vaikams, patekusiems į ekstremaliąją situaciją, organizavimas. 

 

Ugniagesių gelbėtojų mokykla žmogaus saugos mokytojų tęstinio civilinės saugos mokymo programos kursus organizuoja du kartus per metus ir, nors įvadinius mokymus kiekvienais metais baigia apie 100-130 mokytojų, tęstinuose mokymuose dalyvauja tik nedidelė jų dalis. Daugumą pasirenka kartoti įvadinius mokymus nuotoliniu būdu ir, kaip svarbiausią to priežastį mokytojai nurodo, kad pedagogams sudėtinga yra savaitei atsitraukti nuo įprastų darbų. Bet pasirinkę tęstinius mokymus, dalyviai visada pabrėžia, kad ypač daug naudos mokymai davė būtent dėl betarpiško bendravimo su dėstytojais ir kolegomis.

Komentarai

0
Prašome susipažinti su taisyklėmis.
Blogai įvestas apsaugos kodas.